Erti sebenar persahabatan

SAHABAT @ TEMAN @ MUSUH!



  • ERTI Sahabat -  Dy akan selalu ada disaat kita susah, tapi belum tentu ada disaat kita senang... Dy tak pernah marah disaat aku tdk mengajaknya ketika senang, dy mengerti aku dan selalu ada untukku disaat susah dan senang……dy selalu ada walaupun aku tak pernah meminta dy di dekatku....
  • ERTI Teman - Sewaktu susah saja dy akan menjadi musuh kerena salah paham, tapi sahabat tak akan pernah menjadi musuhku kerna dy orang yang paling mengerti aku dan selalu mengalah untukku...
  • ERTI Musuh - Dy ta kan pernah menjadi teman kerana dy adalah orang yang tidak sejalan denganmu, jadi tidak mungkin aku dapat berjalan atau bersenang – senang bersama musuhku... Tapi musuh akan jadi sahabat untuk sesaat dan dy juga akan jadi orang yang membantu disaat dalam kesusahan, hal – hal yang tidak terduga dan juga dy adalah orang yang terjujur dalam menilai kamu…  Ketika dy memaki dan memfitnah itu adalah perkataan yang jujur… Jika teman kita menilai kita biasanya hanya yang baik – baik dari kita yang di ungkapkan…



Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Myra......LIKE KALAU SUKA!

No comments:

Post a Comment